PROIECT ERASMUS+

ACREDITAREA ERASMUS+ 2023-2027-o șansă extraordinară pentru cadrele didactice și elevii școlii noastre

Școala noastră a derulat proiecte Erasmus +  începând din anul 2021 : proiectul I START, Incluziune Sociala, TolerAnta si RespecT, finanțat prin Programul Erasmus+ KA1(octombrie 2020 – ianuarie 2022) cu o finanțare de 26775 euro a promovat crearea unui mediu incluziv, oferind elevilor nostri o educatie de calitate, indiferent de etnie, situatie familiala, sociala sau economica.  12 profesori au participat la 4 mobilitati Erasmus+ KA1 în Grecia, Spania și Italia; aceștia și-au dezvoltat competențele profesionale și au contribuit la creșterea calității actului didactic  și la stabilirea unui parteneriat real cu părinții elevilor aflați în dificultate.

I START, Incluziune Sociala, TolerAnță si RespecT, finanțat prin Programul Erasmus+ KA1(octombrie 2020 – ianuarie 2022) cu o finanțare de 26775 euro a promovat crearea unui mediu incluziv, oferind elevilor nostri o educatie de calitate, indiferent de etnie, situatie familiala, sociala sau economica.  12 profesori au participat la 4 mobilitati Erasmus+ KA1 în Grecia, Spania și Italia; aceștia și-au dezvoltat competențele profesionale și au contribuit la creșterea calității actului didactic  și la stabilirea unui parteneriat real cu părinții elevilor aflați în dificultate.

Experiența acumulată în scrierea proiectelor europene ne-a ajutat să obținem :           

ACREDITAREA ERASMUS + 2023-2027;

 Numărul proiectului: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000135260((3) Facebook)

Apel la propuneri: KA121-SCH-2023

Tipul acțiunii: KA121-SCH

Autoritatea finanțatoare: Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației

și Formării Profesionale (AN)

Data începerii proiectului: 01.06.2023

Data încheierii proiectului: 31.08.2024

Durata proiectului: 15 luni.

Cuantumul maxim al grantului acordat: 29,660.00 euro

În primul an al ACREDITĂRII, 11 cadre didactice au participat la mobilități individuale în Spania, Cehia și Italia; 6 elevi coordonați de către 2 cadre didactice au participat la activități de dezvoltare a abilităților socio-emoționale în Spania la Colegiul ”Dominiques ”din Barcelona.

La cursul de formare ”21st Century Skills for Teachers ” din Barcelona, furnizat de ”Euromentor”,  derulat între13.11.2023 -17.11.2023 au participat  trei cadre didactice:  prof. înv. primar Magda Costache , prof. de sprijin Anca Donise și prof. înv. preșcolar Adriana Crețu. Alături de profesorii din Croația și Polonia,  colegele noastre s-au implicat în numeroase activități interactive care au avut drept scop dezvoltarea competențelor necesare secolului XXI : gândirea critică, creativitatea, colaborarea și comunicarea. Au lucrat în echipă pentru a exersa metodele: gândirea hexagonală, strategii de gândire vizuală și ”project based learning”, metode ce contribuie la formarea și dezvoltarea competențelor necesare secolului 21. Profesorii participanți au identificat  strategii care dezvoltă creativitatea elevilor și au utilizat instrumente digitale ce susțin procesul de predare-învățare-evaluare; au descoperit și experimentat diferite inovații științifice și artistice ale tehnologiei, ce aparțin viitorului umanității, în cadrul expoziției de inteligență artificială, de la ”Centrul de Cultură Contemporană” din Barcelona.

            Între 11-16 martie  2024 doamnele prof. inv. primar Miron Claudia, Boboutanu Olivia, Vasiliu Ana si d-soara educatoare Palimariu Sabina  au participat la cursul de formare „Teaching Next Generation Skills-Creating Expert Learners” în Praga. Profesorii noștri au făcut cunoștință cu strategii digitale oferite de inteligența artificială, care pot contribui la dezvoltarea gândirii critice și creative a elevilor. În cadrul unor ateliere interactive de grup au învățat despre adaptarea metodelor de învățare pentru a lucra diferențiat cu elevii.

            Al treilea flux al mobilităților  s-a desfășurat în Roma, între 8-12 aprilie 2024; 4 cadre didactice,  respectiv director, prof. Mariana Melinte, prof. Georgiana Vasile, prof. înv. preșcolar Steluța Brînză și prof. înv. preșcolar Elena Anisiei-Pleșca au  participat la  cursul  ”Outdoor Education: New Ideas And Innovative Teaching Methods”  între 8-12 aprilie 2024( (9) Facebook). Activitățile s-au  desfășurat în mijlocul naturii, respectiv în aria protejată Ortoinsieme, pe valea râului Aniene Am exersat metode de explorare a naturii pentru atragerea elevilor către cercetarea , valorificarea și protejarea mediului înconjurător. Am fost puși în situații inedite, ne-am bucurat pentru fiecare descoperire a elementelor naturii și a propriilor emoții. Am aplicat tehnici de cultivare a încrederii în sine și în ceilalți.Vizita la  Muzeul Villa Torlonia/Casina delle Civette  și explorarea parcului imens  ne-au permis să  identificam elementele care creează o puternică comuniune dintre om-natură. Desfășurarea lecțiilor în mijlocul naturii este un prilej de îmbinare a relaxării , cu simțurile, cu abilitățile de cercetare și o ocazie de dezvoltare a creativității. Finalul săptămânii a fost dedicat ceremoniei de premiere, desfășurată într-un spațiu generos la  ”Circus Maximus”. A fost o saptămână  caracterizată de colaborare, lucru în echipă, comunicare interculturală, învățare și de stabilire de noi relații între profesori și școli din România, Spania și Italia. Ne-a plăcut motto-ul celor de la INFOL, organizația furnizoare a cursului:”Cei mai buni prieteni, învățând împreună!”

”Odată cu participarea  la acest curs, consider că am avut oportunitatea de a intra în contact cu o largă diversitate în tot ceea ce ține de practică a limbilor moderne în situații de comunicare inedite,  în ceea ce ține de cultura socială, geografică și istorică diferită a cursanților şi a formatorilor, dar şi în tot ce este legat de metode,  tehnici și instrumente didactice aplicate în cadrul celor cinci zile rodnice de derulare a activităților cursului. Totodată, m- am putut bucura de lucrul în echipă, de împărtăşire a unor idei, gânduri şi sentimente în raport cu tematica propusă – descoperirea unor noi metode de lucru în afara sălii de clasă: în natură,  muzee,  biserici, arii naturale protejate, parcuri.(Anisei Pleșca Elena)

Între14-15 mai 2024 sub indrumarea dnei profesoare Acatrinei Ingrid si a dlui profesor Rotariu Iulian, elevii Vieru Matei, Ungureanu Stefania, Grecu Iuliana, Ciobanu Adelina, Colac Giovani și Ivanusca Delia  , au  participat la activități de învățare în cadrul Colegiului Dominiques din Barcelona. Elevi noștri au  prezentat  școla noastră și au  conversat  in limba engleză cu elevii și profesorii spanioli; elevii din Barcelona au dorit sa afle mai multe detalii legate de diferentele culturale; Totodata elevii nostri au aflat informatii pretioase despre disciplinele destinate dezvoltarii competentelor socio-emotionale:” Look inside” – este una din disciplinele destinate introspectiei personale, emotiilor si sentimentelor.

În al doilea an al acreditării, 2024- 2025, 9 cadre didactice vor participa la mobilități europene, iar 9 elevi însoțiți de către 2 cadre didactice vor participa la activități de învățare pentru dezvoltarea abilităților socio- emoționale și pentru rezolvarea conflictelor și prevenirea bullyingului într-o școală europeană. Finantarea ce va fi acordată: 31 000 euro.

Prin activitățile de diseminare la nivel local și județean, cadrele didactice și elevii au contribuit la evidențierea dimensiunii europene a școlii ; s-au desfășurat ateliere interactive, s-a lucrat în echipă sau individual la elaborarea proiectelor de  lecții, a fișelor de lucru și a chestionarelor pentru elevi, părinți și cadre didactice.S-a propus un optional ”Lumea teatrului” pentru elevii din clasele primare. În anul școlar 2024-2025 se vor desfășura 4 fluxuri ale mobilităților.Mult succes tuturor participanților!

Coordonator ACREDITARE Erasmus+,

Director, prof. Mariana Melinte